Grzegorz Wszołek - gw1990 Grzegorz Wszołek - gw1990
105
BLOG

Nie mam z tym szambem nic wspólnego

Grzegorz Wszołek - gw1990 Grzegorz Wszołek - gw1990 Polityka Obserwuj notkę 48

Wczoraj miałem najazd spamerów. Powiadomili mnie, że dzisiaj będę "redaktorem" pewnej strony, co znaczy dokładnie tyle, że mój wpis zostanie przez Matkę Kurkę wykorzystany bez mojej zgody, a na portalu ktoś się za mnie podszywa. Tak też się stało i - wiem, wiem - powiecie zapewne: powinieneś to olać. Jednak po pierwsze - nie znoszę spamerów, po drugie - chamstwa, a po trzecie - podszywania się pod kogokolwiek. Chciałem w tym wpisie wyjaśnić, że ktoś sobie leci w kulki.

Portal "głupichwersji" od kilku dni chce się wypromować kosztem Salonu 24. Wszystko można zrozumieć, ale podszywanie się pod blogerów już nie. Podpisywano się pod Ephorosa, Igora Janke, Marylę, a teraz  pode mnie. Szczytem bezczelności było podpinanie się pod administrację. Nie miała ona nic wspólnego z tym portalem, ale już niektórzy salonowicze zaczęli się domyślać, czy aby Ephoros nie przeszedł na drugą stronę. Być może w tym momencie wyręczam administrację, ale Kurka przegiął pałę. Chciałbym tylko przypomnieć, co na ten temat mówi Kodeks Cywilny:

art. 23

Dobra osobiste człowieka, jak w szczególności zdrowie, wolność, cześć, swoboda sumienia, nazwisko lub pseudonim, wizerunek, tajemnica korespondencji, nietykalność mieszkania, twórczość naukowa, artystyczna, wynalazcza i racjonalizatorska, pozostają pod ochroną prawa cywilnego niezależnie od ochrony przewidzianej w innych przepisach.

 
art. 24

§ 1. Ten, czyje dobro osobiste zostaje zagrożone cudzym działaniem, może żądać zaniechania tego działania, chyba że nie jest ono bezprawne. W razie dokonanego naruszenia może on także żądać, ażeby osoba, która dopuściła się naruszenia, dopełniła czynności potrzebnych do usunięcia jego skutków, w szczególności ażeby złożyła oświadczenie odpowiedniej treści i w odpowiedniej formie. Na zasadach przewidzianych w kodeksie może on również żądać zadośćuczynienia pieniężnego lub zapłaty odpowiedniej sumy pieniężnej na wskazany cel społeczny.

§ 2. Jeżeli wskutek naruszenia dobra osobistego została wyrządzona szkoda majątkowa, poszkodowany może żądać jej naprawienia na zasadach ogólnych.

§ 3. Przepisy powyższe nie uchybiają uprawnieniom przewidzianym w innych przepisach, w szczególności w prawie autorskim oraz w prawie wynalazczym

Sąd Najwyższy twierdzi - na podstawie tych przepisów każdy moze żądać, aby inna osoba nie używała bezprawnie jego pseudonimu.

Tak więc chłopaczki z "głupichwersji" - póki co, uprzejmię proszę, byście nie podszywali się pod mój nick i nie kłamali, że jestem redaktorem. Nalegam, by moje teksty - skopiowane z salonu 24 bez mojej zgody - zniknęły z portalu.

A Matce Kurcę, który jest specem od nasyłania spamerów i dywersji, radzę zważyć sobie głowę. Kiedy sprawdzisz, ile Ci na wadzę przybyło, może porzucisz swoje ulubione słownictwo, którym mnie niegdyś uraczyłeś. I weź się chłopie za coś pożytecznego. A póki co - radzę usunąć moje jakiekolwiek wpisy i stopkę z portalu.

A przy okazji - chciałem podziękować Panu Michalskiemu, Krasowskiemu, Zielińskiemu i Czubkowskiej za to, czego dopuszcza się ów portal. To tylko i wyłącznie wasza zasługa, że pojawiają się tu spamerzy, ogłaszający prawdy objawione na temat kataryny i - w moim przekonaniu - łamiący Kodeks Cywilny.

 

A to jeszcze ciekawostka dla spamerów, bezprawnie wykorzystujących cudze posty:

USTAWA  z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych:   

Art. 1.1. Przedmiotem prawa autorskiego jest każdy przejaw działalności twórczej o   indywidualnym charakterze, ustalony w jakiejkolwiek postaci, niezależnie od   wartości, przeznaczenia i sposobu wyrażenia (utwór).
 
Art. 8.
1. Prawo autorskie przysługuje twórcy, o ile ustawa nie stanowi inaczej.
2. Domniemywa się, że twórcą jest osoba, której nazwisko w tym charakterze uwidoczniono na egzemplarzach utworu lub której autorstwo podano do publicznej wiadomości w jakikolwiek inny sposób w związku z rozpowszechnianiem utworu.
Art. 78.
1. Twórca, którego autorskie prawa osobiste zostały zagrożone cudzym działaniem, może żądać zaniechania tego działania. W razie dokonanego naruszenia może także żądać, aby osoba, która dopuściła się naruszenia, dopełniła czynności potrzebnych do usunięcia jego skutków, w szczególności aby złożyła publiczne oświadczenie o odpowiedniej treści i formie. Jeżeli naruszenie było zawinione, sąd może przyznać twórcy odpowiednią sumę pieniężną tytułem zadośćuczynienia za doznaną krzywdę lub - na żądanie twórcy - zobowiązać sprawcę, aby uiścił odpowiednią sumę pieniężną na wskazany przez twórcę cel społeczny.
Art. 116.
1. Kto bez uprawnienia albo wbrew jego warunkom rozpowszechnia cudzy utwór w wersji oryginalnej albo w postaci opracowania, artystyczne wykonanie, fonogram, wideogram lub nadanie, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2 .

Wszystkie zamieszczone teksty na tym blogu należą do mnie i mogą być kopiowane do użytku publicznego tylko za moją zgodą. Grzegorz Wszołek Utwórz swoją wizytówkę

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka